четверг, 10 октября 2019 г.

სასწავლო კვლევითი პროექტი ,,არ ითამაშო"








                         
                             


              სასწავლო კვლევითი პროექტის

                                     გეგმა                                   



სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
შორენა გიორგაძე
რაიონი
სამტრედია
სკოლა
სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ კორმღლის საჯარო სკოლა
ქალაქი
სამტრედიის რაიონი, სოფ. კორმაღალი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
  არ ითამაშო!
თემის შინაარსი

1-პრობლემის განსაზღვრა და მისი ჩამოყალიბება.:
         2 - თამაშები და აზარტი
      3  -დაკვირვება/პრაქტიკული სამუშაო: (კალათბურთის, ჭადრაკის, ნარდის, ბანქქოს სხვადასხვა თამაშის  თავისებურებანი)
      4.  საქართველოში გავრცელებული ლოტოში  მომგებიანი მაგ. ხუთეულების  შესაძლო ვარიანტების  დათვლა  და  მოგების შანსები/ პრაქტიკული სამუშაო.
.....6. მსჯელობა:  რატომ არის სხვადასხვა ქვეყნებში  მაგ. ლოტო   6 ან 7  99 -დან, ჩვენთან კი  5   36- დან
 
           მსჯელობა:
       ა ) შესაძლებელია თუ არა მოგების სტრატეგიის შემუშავება და როგორ? 
.......ბ) მოგების შანსების გამოთვლა ფორმულების საშუალებით  სხვადასხვა თამაშების შემთხვევაში
     გ) ვიდეო რგოლის ნახვა  -- ,, რატომ არ კარგავენ დროს მათემატიკოსები ლატარიაზე?’’    ნა ლატარეი

საგანი
მათემატიკა
დონე/კლასი 
მესამე საფეხური XI
განხორციელების დროის ჩარჩო
5  კვირა
თემის საფუძვლები
ნაშიარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები

მათ.XI.12

მოსწავლეს შეუძლია დასმული ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო მონაცემების მოპოვება.

ინდიკატორები

·         საკითხის შესასწავლად შესაფერისი ექსპერიმენტის გეგმას, ატარებს ექსპერიმენტს და აგროვებს მონაცემებს.

მათ.XI.14
მოსწავლესშეუძლიაშემთხვევითობისალბათურიმოდელებისსაშუალებითაღწერა.
ინდიკატორები
·         ითვლის რთულ ხდომილობათა ალბათობებს კომბინატორული ანალიზის გამოყენებით;

მათემატიკური კომპეტენცია  არის ცოდნის, უნარისა და დამოკიდებულების ერთობლიობა, რომელიც ხელს უწყობს მათემატიკური აზროვნების განვითარებას; ლოგიკური და არგუმენტირებული მსჯელობის გაღვივებას, მოვლენებისა დაფაქტების ანალიზი საფუძველზე დასკვნების გამოტანას და გადაწყვეტილებების მიღებას. ავითარებს  მიზანმიმართულობას, ეხმარება მოსწავლეს კრიტიკულიაზროვნების გამომუშავებასა და ინტელექტუალურ განვითარებაში,  ინფორმაციის აღქმაში, პრობლემების   ანალიზისა  და  გადაჭრის გზების  ძიებაში.
სწავლის  სწავლა  არის ცოდნის, უნარებისა და დამოკიდებულებების ერთობლიობა, რომელიც გულისხმობს საკუთარი სასწავლო საქმიანობის დაგეგმვასა და ორგანიზებას. ამ კომპეტენციით აღჭურვილი ადამიანი  იყენებს სწავლის, კვლევისა და ინფორმაციის მოძიების სხვა და სხვა სტრატეგიას, ასევე სასწავლო პროცესზე დაკვირვებისა და შეფასების შედეგებს. იგი ერთ მთლიანობაში მოაქცევს სხვადასხვა სფეროში მიღებულ ცოდნას და მიზანმიმართულად იყენებს მას, არ კმაყოფილდება მიღწეულით და აქვს საკუთარი შესაძლებლობებისა და ინტერესების უწყვეტი განვითარების უნარი, რაც განაპირობებს მის პიროვნულ და პროფესიულ ზრდას და უზრუნველყოფს ახალი ცოდნის დამოუკიდებლად შეძენას.

XXI საუკუნის უნარ-ჩვევები   

კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
     საღი მსჯელობა და აღქმა;
     რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
     სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
     მიზნობრივი კითხვების ფორმულირება და დასმა სხვადასხვა მოსაზრების გასაცნობად და უკეთესი გადაწყვეტილებების მისაღებად;
     ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
     იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
     სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
     საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
      პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.

მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
პროექტზე მუშაობით მოსწავლეები შეძლებენ გარე ტრანსფერის განხორციელებას, დაგეგმონ , განავითარონ და ორგანიზება გაუწიონ სწავლის ორგამიზებას. მიზანმიმართულად გამოიყენონ სხვადასხვა სფეროში მიღებული ცოდნა , რისი საშუალებითაც  მიიღებენ გადაწყვეთილებას:,,არ ათამაშო აზარტული თამაშები და მოიგე ცხოვრება“
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რატომ ვსწავლობთ სტატისტიკასა და ალბათობას? გარდა მათემატიკისა, ფიზიკისა  არის თუ არა გამოყენებადი სხვა სფეროში?
.
თემატური კითხვები
რა როლი აქვს ალბათობის ცოდნას წაგების  რისკების კვლევაში?

შინაარსობრივი კითხვები
როგორ შეიძლება გამოვიყენოთ ალათობის თეორიები აზარტული თამაშებისას

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო


პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ









..პროექტის გეგმა
..შეფასების ფორმების შემუშავება
...თვითშეფასების კითხვარის შემუშავება


..კვლევის ჟურნალი
.დასრულების შემდეგ:
დაწერენ რეფლექსიას..არ გარისკო და არ ითამაშო“
პრეზენტაცია
o     
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგებისა და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგების და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.

შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
... პროექტის შეფასესებისას გამოვიყენე შემდეგი ფორმები: ს ჩეკლიტი,  პრეზენტაციის შეფასების ჩეკლიტი, პროექტის შეფასების ჩეკლიტი,
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
.. საკითხის წინარე საბაზო ცოდნა,
ტექნოლოგიების საბაზო უნარ/ჩვევები
...ინფორმაციის მოძიებისა და დამუშავების უნარი
ჯგუფური მუშაობის უნარი.
... სქემებზე მუშაობის უნარი
o    .. სიახლების ძიების
o    ვიდეო ლექციებით სწავლის უნარ/ჩვევები

სასწავლო პროცედურები
მოსწავლეებთან ერთად ვიმსჯელებთ როგორ შეიძლება გამოვიყენოთ ალათობის თეორიები აზარტული თამაშებისას
ამისათვის მოსწავლეებს  მივცემ დავალებებს: კლასის მცირერიცხოვნების გამო(5მოსწავლე) ერ თ ჯგუფად
1.         მოიძიონ ინფორმაცია და გაანალიზონ -
         ..   თამაშები და აზარტი -  ( პირველი კვირაის მანძილზე)
      2    -დაკვირვება /პრაქტიკული სამუშაო:   (ჭადრაკის, ნარდის, ბანქქოს სხვადასხვა თამაშის  თავისებურებანი) მოსწავლეები ითამაშებენ წადრაკს, დააკვირდებიან თანაბარი სიძლიერის მოთამაშეთა შემთხვევაში აქვს თუ არა მნიშვნელობა ვინ იწყებს თამაშს, რამდებად მნიშვნელოვანია და ა.შ. გაეცნობიან  კალათბურთის მაგალითზე საჯარიმო სტყორცნების ბინომინალური ალბათობის განაწილებას, ააგებენ მის გრაფიკს. ამ საკითხებიზე. ნახავენ ვიდეოგაკვეთილებს.

   3     მსჯელობა:
       შესაძლებელია თუ არა მოგების სტრატეგიის შემუშავება და როგორ?   ( მეორე კვირაის მანძილზე)
      4    .... ალბათობის ფორმულების გამოყენებით მოგების შანსების გამოთვლა სხვადასხვა თამაშების შემთხვევაში   ( მესამე კვირაის მანძილზე)
       5.  საქართველოში გავრცელებული ლოტოს  მომგებიანი მაგ. ხუთეულების  შესაძლო ვარიანტების  დათვლა  მოგების შანსების  გამოთვლა / პრაქტიკული სამუშაო.(მეოთხე კვირაის მანძილზე)
.....6. მსჯელობა:  რატომ არის სხვადასხვა ქვეყნებში  მაგ. ლოტო   6 ან 7  99 -დან, ჩვენთან კი  5   36- დან
     7. ვიდეო რგოლის ნახვა  -- ,, რატომ არ კარგავენ დროს მათემატიკოსები ლატარიაზე?’’    ნა ლატარეი
       8. პროექტის შეჯამება/ პრეზენტაცია
(მეხუთე კვირაის მანძილზე)




დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
      არა


არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)


არა


მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
       მაღალი აკადემიური უნარების მქონე მოსწავლეებს  დავავალებ  იმუშაონ შედარებით რთულ ამოცანებზე. იმუშავებენ თემების კვლევით ნაწილთან დაკავშირებულ საკითხებზე.დავავალებ პროექტის მონიტორინგს.
ყერადღებას მივაქცევ, რომ ნიჭიერმა მოსწავლეებმა შეძლონ საკუთარი შესაძლებლობების სრულად გამოყენება.
ვუზრუნველვყოფ შედარებით რთული დავალბების შესრულების შესაძლებლობებს.
წავახალისებ, რათა მათ არა ზედაპირულად, არამედ სიღრმისეულად შეისწავლონ საკითხი და რათული პრობლემების კრეატიულ გადაწყვეტილებას მიაგნონ.

სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთპროექტისათვისსაჭიროტექნოლოგიურიუზრუნველყოფა)

ფოტოკამერა
კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
*       ვიდეოკამერა

ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
*      ულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
შეგიძლიათ იხილოთ  ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
ინვენტარი/მასალები
მარკერები
კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
ინტერნეტკავშირი 
წებოვანი ლენტები.
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 მაკრატელი
A4 ტიპის ფორმატი
ფერადი ფურცლები
ინტერნეტრესურსები
იხილეთ საავტორო უფლებების ჩანართში
ინტერნეტ რესურსები

სხვა რესურსები











Комментариев нет:

Отправить комментарий