სასწავლო კვლევითი პროექტის
გეგმა
სასწავლო
თემის ავტორი
|
||
სახელი
და გვარი
|
შორენა გიორგაძე
|
|
რაიონი
|
სამტრედია
|
|
სკოლა
|
სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ კორმღლის
საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
სამტრედიის რაიონი, სოფ. კორმაღალი
|
|
თემის მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
ორიგამი
მათემატიკასა და ხელოვნებაში
|
||
თემის შინაარსი
|
||
1-პრობლემის განსაზღვრა და მისი ჩამოყალიბება.:
2 -
ორიგამი -ქაღალდისაგან სხვადასხვა ფიგურების ან სხვა საგნების კეთება ტრადიციული, იაპონური ხელოვნებაის მიხედვით (თეორიული ნაწილის გაცნობა)
3
-დაკვირვება/პრაქტიკული სამუშაო: გეომეტრიული ნაკეცების, ძირითადად, წებოს და ქაღალდის გაჭრის გარეშე, მხოლოდ ერთი ფურცლის გამოყენებით.
4- დაკვირვება/პრაქტიკული
სამუშაო თემაზე: ორიგამიში
როგორ გამოიყენება ცოტა ნაკეცი, როგორ შეიძლება მათი გაერთიანება სხვადასდხვა გზით, რათა მივიღოთ ქაღალდის ჩახლართული დიზაინი. (მისი ყველაზე ცნობილი ფორმაა იაპონური „რუხიწეროს“ ფორმა.)
5. მსჯელობა:
ა ) გეომეტრიული ნაკვთები და მათი კონფიგურაცია მათემატიკასა
და ხელოვნებაში.
ბ)
სად იყენებენ დღეს მათემათიკური ნაკვთების კონფიგურაციებს და მათი
უპირატესობა შეფუთვებში მარკეტინგული და
,,საიდუმლო“ თვალსაზრისით
6.
ნამუშევართა გამოფენა/პრეზემტაცია
|
||
საგანი
|
||
მათემატიკა
|
||
დონე/კლასი
|
||
მეორე
საფეხური VIII
|
||
განხორციელების
დროის ჩარჩო
|
||
4კვირა
|
||
თემის
საფუძვლები
|
||
ნაშიარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
მათ. VIII.8.
მოსწავლეს შეუძლია ფიგურათა თვისებების გამოყენება ფიგურათა კლასიფიცირებისათვის და მათი სახეობების შესადარებლად
ინდიკატორები
·
აყალიბებს მიმართებებს (მაგალითად ზოგადობა-კერძოობა) ფიგურათა სახეობებს ან თვისებებს შორის, სქემატურადგამოსახავს ამ მიმართებებს (მაგალითად ცხრილისანდიაგრამისსაშუალებით);
·
ფიგურის მოცემულ თვისებებს (მათშორის სიმეტრიულობა) შორის ირჩევს თვისებათა იმ მინიმალურ ერთობლიობას, რომელიც ცალსახად განსაზღვრავს ამ ფიგურას;
·
მოცემული ხედების მიხედვით
ასახელებს სივრცული ფიგურის შესაძლო სახეობას.
მათემატიკურიკომპეტენცია არის ცოდნის, უნარისადადამოკიდებულებისერთობლიობა, რომელიცხელსუწყობსმათემატიკურიაზროვნებისგანვითარებას; ლოგიკურიდაარგუმენტირებული მსჯელობისგაღვივებას, მოვლენებისადაფაქტების ანალიზისსაფუძველზედასკვნებისგამოტანასდაგადაწყვეტილებებისმიღებას. ავითარებს მიზანმიმართულობას, ეხმარებამოსწავლესკრიტიკულიაზროვნების გამომუშავებასა დაინტელექტუალურგანვითარებაში, ინფორმაციისაღქმაში, პრობლემების ანალიზისა და გადაჭრის გზების ძიებაში.
სწავლის სწავლა არისცოდნის, უნარებისადადამოკიდებულებებისერთობლიობა, რომელიცგულისხმობსსაკუთარისასწავლოსაქმიანობისდაგეგმვასადაორგანიზებას. ამკომპეტენციითაღჭურვილიადამიანი იყენებსსწავლის, კვლევისადაინფორმაციისმოძიებისსხვადასხვასტრატეგიას, ასევესასწავლოპროცესზედაკვირვებისადაშეფასებისშედეგებს. იგიერთმთლიანობაშიმოაქცევსსხვადასხვასფეროშიმიღებულცოდნასდამიზანმიმართულადიყენებსმას, არკმაყოფილდებამიღწეულითდააქვსსაკუთარიშესაძლებლობებისადაინტერესებისუწყვეტიგანვითარებისუნარი, რაცგანაპირობებსმისპიროვნულდაპროფესიულზრდასდაუზრუნველყოფსახალიცოდნისდამოუკიდებლადშეძენას.
მეწარმეობა არის ცოდნის, უნარებისა და დამოკიდებულებების ერთობლიობა, რომელიც ხელს უწყობს ეკონომიკური იდეების რეალიზებისთვის ხელსაყრელი პირობების დანახვას და მათზე დროულად რეაგირებას. მეწარმეობა არ არის მენეჯერის იდენტურიცნება
.
X კლასი, XI კლასი,
XII კლასი
მოსწავლეს შეუძლია ახსნას საზოგადოებრივი ინსტიტუტების როლი საბაზრო ეკონომიკაში.
ინდიკატორები
·
გაითამაშებს კონსულტანტს, რომელიც კლიენტებს დასაბუთებულად არწმუნებს კონკრეტულ წამოწყებაში ინვესტირების სარგებლიანობაში;
XXI საუკუნის უნარ-ჩვევები
პროდუქტიულობა და ანგარიშვალდებულება
●
მაღალი სტანდარტებისა და მიზნების განსაზღვრა და უზრუნველყოფა სამუშაოს
ხარისხიანად და დროულად შესრულებისათვის;
●
გულმოდგინებისა და პოზიტიური სამუშაო ეთიკის დემონსტრირება (მაგალითად,
პუნქტუალობა და სანდოობა).
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
●
იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი
ფორმით;
●
სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
●
საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის
დემონსტრირება;
●
პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
|
||
მოსწავლეების
ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
პროექტზე მუშაობით მოსწავლეები შეძლებენ
გარე ტრანსფერის განხორციელებას, დაგეგმონ , განავითარონ და ორგანიზება გაუწიონ სწავლის
ორგამიზებას. მიზანმიმართულად გამოიყენონ სხვადასხვა სფეროში მიღებული ცოდნა განუვითარდებათ
და სწავლა კეთებით -უნარი
|
||
მიმართულების
მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი
კითხვა
|
რატომ ვსწავლობთ გეომეტრიას და გეომეტრიულ ფიგურებს?
გარდა მათემატიკისა, ფიზიკისა და ინჟინერიისა
არის თუ არა გამოყენებად სხვა სფეროში?
.
|
|
თემატური
კითხვები
|
რა როლი აქვს გეომეტრიულ ფიგურათა კონფიგურაციას ორიგამიში
|
|
შინაარსობრივი
კითხვები
|
როგორ შეიძლება გამოვიყენოთ გეომეტრიულ ფიგურათა კონფიგურაცია ხელოვნებაში?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის
ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების
ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||
... პროექტის შეფასესებისას გამოვიყენე შემდეგი ფორმები: ს ჩეკლიტი, პრეზენტაციის შეფასების ჩეკლიტი, პროექტის შეფასების
ჩეკლიტი,
|
||||||||||||||||||||||||||
სხვა საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||
.. საკითხის წინარე საბაზო ცოდნა,
ტექნოლოგიების საბაზო უნარ/ჩვევები
...ინფორმაციის მოძიებისა და დამუშავების უნარი
ჯგუფური მუშაობის უნარი.
... სქემებზე მუშაობის უნარი
|
||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებთან ერთად ვიმსჯელებთ როგორ შეიძლება იქნას
გამოყენებული გეომეტრიულ
ფიგურათა კონფიგურაცია ხელოვნებაში?
ამისათვის მოსწავლეებს მივცემ
დავალებებს: კლასის მცირერიცხოვნების გამო(7მოსწავლე) ორ ჯგუფად
1.
მოიძიონ ინფორმაცია და გაანალიზონ
-
ორიგამი -ქაღალდისაგან სხვადასხვა ფიგურების ან სხვა საგნების კეთები ტრადიციული, იაპონური ხელოვნებაა (თეორიული ნაწილის გაცნობა)
.. - ( პირველი
კვირაის მანძილზე)
.. 2 -დაკვირვება/პრაქტიკული სამუშაო: გეომეტრიული ნაკეცების, ძირითადად, წებოს და ქაღალდის გაჭრი სგარეშე, მხოლოდ ერთი ფურცლის გამოყენებით.
( მეორე
კვირაის მანძილზე)
3.
დაკვირვება/პრაქტიკული სამუშაო თემაზე: ორიგამიში გამოიყენება ცოტა ნაკეცი, მაგრამ შეიძლება მათი გაერთიანება ბევრი გზით, რათა მივიღოთ ქაღალდის ჩახლართული დიზაინი. მისი ყველაზეცნობილი ფორმააიაპონური „რუხიწეროს“ ფორმა.
( მესამე კვირაის მანძილზე)
4 მსჯელობა:
ა ) გეომეტრიული ნაკვთები და მათი კონფიგურაცია მათემატიკასა
და ხელოვნებაში.
ბ)
სად იყენებენ დღეს მათემათიკური ნაკვთების კონიგურაციებს და მათი
უპირატესობა შეფუთვებში მარკეტინგული და
,,საიდუმლო“ თვალსაზრისით
გ)
ნამუშევართა გამოფენა /
პრეზენტაცია (მეოთხე
კვირაის მანძილზე)
|
დიფერენცირებული
სწავლება
|
||
|
სპეციალური
საჭიროებები
|
სპეციალური საჭიროებების მოსწავლეებს მიეცემათ
დამატებითი დრო სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული
დავალებები, დავალებების კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები,
სპეციალისტების დახმარება. ფერად ილუსტრაციებს.
შეფასების კომპონენტები იქნება მოდიფიცირებული სადაც მოსწავლემ
უნდა წარმოაჩინოს თავისი ცოდნა (ზეპირი გამოკითხვა, ილუსტრაციის შესრულება)
დავურიგებ
პრეზენტაციის შაბლონს
ნებას მივცემ
აირჩიოს საბოლოო პროექტზე მუშაობის მეთოდი და საშუალებები საკუთარი შესაძლებლობების
შესაბამისად.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები
(მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
არა
|
|
მაღალი აკადემიური
მოსწრების მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური უნარების მქონე
მოსწავლეებს დავავალებ იმუშაონ შედარებით რთულ ამოცანებზე. იმუშავებენ
თემების კვლევით ნაწილთან დაკავშირებულ საკითხებზე.დავავალებ პროექტის მონიტორინგს.
ყერადღებას
მივაქცევ, რომ ნიჭიერმა მოსწავლეებმა შეძლონ საკუთარი შესაძლებლობების სრულად
გამოყენება.
ვუზრუნველვყოფ
შედარებით რთული დავალბების შესრულების შესაძლებლობებს.
წავახალისებ,
რათა მათ არა ზედაპირულად, არამედ სიღრმისეულად შეისწავლონ საკითხი და რა თული
პრობლემების კრეატიულ გადაწყვეტილებას მიაგნონ.
|
სასწავლო თემისთვის
საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია
– ტექნიკა
(მონიშნეთპროექტისათვისსაჭიროტექნოლოგიურიუზრუნველყოფა)
|
||
|
|
ვიდეოკამერა
|
ტექნოლოგია
– პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები
)
|
||
|
მულტიმედია
|
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
||
მარკერები
|
|||
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო
უფლებების ჩანართში
https://www.google.com/search?q=origami&client=opera&hs=4zL&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiniZTrr-HfAhUn1uAKHRU4C8gQiR56BAgBEA8&biw=948&bih=418#imgdii=FaFeLhR1nqvAUM:&imgrc=kE_y2uhEJwis2M:
https://www.google.com/search?q=origami&client=opera&hs=4zL&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiniZTrr-HfAhUn1uAKHRU4C8gQiR56BAgBEA8&biw=948&bih=418#imgdii=vvzCDxby-i-RLM:&imgrc=kE_y2uhEJwis2M:
&biw=948&bih=418#imgrc=KFlyNaJO7jYXFM:
https://www.google.com/search?q=origami&client=opera&hs=4zL&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiniZTrr-HfAhUn1uAKHRU4C8gQiR56BAgBEA8&biw=948&bih=418#imgdii=Mv0BL4rzBYy9rM:&imgrc=tZLBDnPFiSOPeM:
https://www.google.com/search?q=origami&client=opera&hs=4zL&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiniZTrr-HfAhUn1uAKHRU4C8gQiR56BAgBEA8&biw=948&bih=418#imgrc=jmeYumUa3PWuMM:
https://www.google.com/search?q=origami&client=opera&hs=4zL&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiniZTrr-HfAhUn1uAKHRU4C8gQiR56BAgBEA8&biw=948&bih=418#imgrc=lSGlIkP1jRX_4M:
https://www.google.com/search?q=origami&client=opera&hs=4zL&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiniZTrr-HfAhUn1uAKHRU4C8gQiR56BAgBEA8&biw=948&bih=418#imgrc=h6lqm5tn98WAkM:
https://www.youtube.com/watch?v=Ywe11K_mRc0
https://www.youtube.com/watch?v=MT3zvzdSA8Q
https://www.youtube.com/watch?v=EYSB_V6N87c
https://www.youtube.com/watch?v=DAhIOUtPx0U
|
||
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий