среда, 11 сентября 2019 г.

სოციაკური პროექტის გეგმა - ,,ექიმის მოსვლამდე"





სოციალური პროექტის გეგმა

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
შორენა გიორგაძე
რაიონი/სოფელი
სამტრედიის მუნიციპალიტეტი; სოფელი კორმაღალი
სკოლა
სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ კორმაღლის საჯარო სკოლა
თემის მონახაზი:
პროექტისდასახელება:                 ექიმის მოსვლამდე
საფეხური/კლასი:                           საბაზო   VII-VIII
პროექტის განხორციელების დრო:             4 კვირა           
აზროვნების ზედა დონის უნარები: დამოუკიდებლობა,შემოქმედებითი და კრიტიკული და სტრათეგიული აზროვნება, თანამშრომლობა, დაგეგმვა,კვლევა, ანალიზი. სწრაფცვალებად გარემოსთან ადაპტირება

პროექტის აქტუალობა:     
მიუხედავად იმისა, რომ მოქმედ ესგ-ის მიხედვით გათვალისწინებულია  სამოქალაქო განათლების საათები, რომლებიც ახდენენ მოსწავლეთა ფოკუსირებას საგანგებო სიტუაციების მიმართ.  მაინც იმდენად ხშირია მოსწავლეთა სოციუმსა და გარემომცველ სამყაროში სხვადასხვა გარემოებებით წარმოქმნილი ჯანმრტელობის პრობლემები, რომ აუცილებელია მოსწავლეებს ჰქონდეთ საბაზისო ცოდნა, რათა შეძლონ დახმატება თანატოლთა თუ უფროსებისა ექიმის მოსვლამდე. რთულია, რომ ისინი სწორად და უშეცდომოდ უმკლავდებოდნენ მსგავს გამოწვევებს სასკოლო და საოჯახო ცხოვრებაში და სხვა სოციალურ სფეროებში ( ქუჩა, სხვა თავისუფალი გადაადგილების და გართობის სივრცეები) , საჭიროა კლასის დამრიგებლის მუდმივი მუშაობა და მიზნობრივი პროექტების დაგეგმვა.

პროექტის მდგრადობა:
პროექტის მდგრადობა გარანტირებულია, რადგან პირველადი სამედიცინო დახმარების უნარჩვევების  პოპულარიზაცია დაიგეგმება და საჭიროების შემთხვევაში  განხორციელდება იგი დიდ დახმარების მომტანი იქნება საზოგადოებისათვის.
პროექტის საფუძვლები
საგნობრივი სტანდარტები
პერსონალურიდასოციალურიკომპეტენცია არისცოდნის, უნარისადადამოკიდებულებისერთობლიობა, რომელიცშესაძლებელსხდისსაკუთარითავისადეკვატურად შეფასებას, რეალიზებასდაემოციებისმართვას. გულისხმობსკომუნიკაციას, შემოქმედებითობასა, ტოლერანტობასესკომპეტენციაგულისხმობს  აგრეთვე, საზოგადოებაშიარსებული ფასეულობების, ნორმების და წესების ცოდნას და მათ დაცვას. ხელს უწყობს პიროვნულიპოტენციალისგანახლება-განვითარებას, პასუხისმგებლობისგრძნობის გაღვივებას და გადაწყვეტილებების  მიღებას.
საზ.მეც.დაწყ.(II).11. მოსწავლემუნდაშეძლოსუსაფრთხოებისწესებისდაცვისმნიშვნელობისგააზრებადასაყოფაცხოვრებოსიტუაციებშიშესაბამისადმოქმედება (მაგ.: ქუჩაშიმოძრაობისას, ტრანსპორტშიყოფნისას, ექსკურსიაზე, ლაშქრობისას, ბუნებრივიკატასტროფებისას).
ისტექნ. კვლევადაკომუნიკაციაისტექნ. VI.3. მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვასახისციფრულისაშუალებისშერჩევადაგამოყენებაინფორმაციისმოძიებისასდაკვლევისპროცესშიშედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე: ციფრულიმასალისსხვადასხვაფორმატისმქონესაცავებში (მაგალითად: მონაცემთაბაზა, ინტერნეტი, ფაილებისსისტემა, ფაილი) ძიებისას, ადარებსსხვადასხვაციფრულსაშუალებას.
ფლობსსაძიებოსისტემისმაღალიდონისშესაძლებლობებსდასაძიებოფრაზებისსინტაქსს. აფასებსდამსჯელობსერთისისტემისუპირატესობაზემეორესთანშედარებით;
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
ინდიკატორები
·         ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში (მაგალითად: მონაცემთა ბაზა, ინტერნეტი, ფაილების სისტემა, ფაილი) ძიებისას, ადარებს სხვადასხვა  ციფრულ საშუალებას. აფასებს და მსჯელობს ერთი საშუალების უპირატესობებზე მეორესთან შედარებით;
·         ინფორმაციის და ციფრული მასალის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებული საძიებო სისტემების შესაძლებლობებს: ფლობს საძიებო სისტემის მაღალი დონის შესაძლებლობებს და საძიებო ფრაზების სინტაქსს. აფასებს და მსჯელობს ერთი სისტემის უპირატესობაზე მეორესთან შედარებით;


ის ტექნ. VI.2.
მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ინდიკატორები
·         მონაცემთა და ციფრული მასალის შენახვისას ადარებს და აფასებს სხვადასხვა მოწყობილობას ან/და საცავს. მსჯელობს ერთი მათგანის უპირატესობის შესახებ მეორესთან შედარებით;
·         სისტემატურად ახდენს მონაცემების დაარქივებას, მონაცემთა ოპტიმალურად შენახვისა და დაზიანებული მონაცემების სწრაფად და მარტივად აღდგენის მიზნით. აფასებს დაარქივების შესაძლებლობებს სხვადასხვა სახის მონაცემების შემთხვევაში (მაგალითად,შეკუმშვის კოეფიციენტებს შორის განსხვავება ტექსტური ფაილის და გრაფიკული ფაილის შეკუმშვის შემთხვევაში);


პროექტის მისაღწევი მიზნები/ შედეგები
Ø    სისხლდენა და მოტეხილობა.
Ø   პირველადი დახმარების გაკვეთილები - ჰეიმლიხის მანევრი
Ø  რაც ყველამ უნდა იცოდეს - პირველადი სამედიცინო დახმარება
Ø   გადაუდებელი დახმარება ცხვირიდან სისხლდენის დროს
Ø  ასაფეთქებლების, ფეიერვერკების და სხვა სადღესასწაულო პიროტექნიკის კვამლი ალერგიული რეაქციის გამომწვევია.
Ø  როგორ უნდა მოვიქცეთ გულის წასვლის დროს?

თემის შინაარსი:
აღნიშნული სოციალური პროექტის განხორციელების პროცესში, მოხდა მოსწავლეების ორ ჯგუფად  დაყოფა, პირობითად :ჯგუფი №1  №2 და   ჯგუფი №3. სახელწოდებით   ,,ქირურგები“  ,ტრამვატოლოგები“ და  ,,ალერგიოლოგები“. თითოეულ ჯგუფში არჩეული იქნა სპიკერები დისკუსიაში მონაწილეობისთვის.
პროექტის პირველ ეტაპზე ჩავატარე თემის ზოგადი მიმოხილვა.დავავალე  შესაბამის ჯგუფებს მოამზადონ  და წარმოადგიონ ზოგდი მიმოხილვა შესაძლო პრობლემების და დახმარების აღმოჩენის დადებითი შედეგების შესახებ.ამ საშუალებით გავავითარე მოსწავლეებში ანალიზის უნარი.

პროექტის მეორე ეტაპზე ჯგუფებში ავირჩიეთ სპიკერები. დავაყენე პრობლემური საკითხები,რომლებიც შესაძლოა შეხვდეთ  ჯგუფებს მიეცათ დავალება ემსჯელათ და პრეზენტაციის სახით წარმოედგინათ ანალიზი მსგავსი პრობლემების მქონე ადამიანების ფიზიკურ და ფსიქო - სოციალურ მდგომარეობაზე. ამ აქტივობის გამოყენებამ მოსწავლეებში გამოიწვია თანაგანცდა (ემპათია დაზარალებული ადამიანების მიმართ).

მესამე ეტაპზე გაერთიანებულ ჯგუფში გონებრივი იერიშითჩავატარეთ მოვახდინე ვიდეოლექციების ჩვენება გაიმართა დისკუსია დისკუსია მოსწავლეების მიერ ნანახი ვიდეომასალის ირგვლივ

 პროექტის მეოთხე ეტაპზე ჩავატარეთ როლური თამაში- შეესადნენ იმპროვიზაციას ვიდეოლექციებში ნანახი გადაუდებელი  დახმარებების, რასაც დიდი ინტერესითა და სიხარულით ასრულებდნენ.წესის



ღონისძიებები და დაგეგმილი საქმიანობები:
▪ჯგუფებად დაყოფა და სპიკერების არჩევა (3/XII/2018)
თემის შესახებ ზოგადი მიმოხილვა და მოსწავლეების მიერ პრეზენტაციის წარმოდგენა თემაზე (4/XII- 7/XII/2018)
▪ ახალი სპიკერების არჩევა. ანალიზი პრობლემური საკითხების,რომლებიც შესაძლოა შეხვდეთ ამ პრობლემების მქონე ადამიანების ფსიქო-სოციალური ფა ფიზიკური მდგომარეობის ანალიზის პრეზენტაციის სახით წარმოდგენა (10/ XII18/XII /2018)
როლური თამაშებისმოწყობა.  ( 20/XII -24/XII/2018)
▪ დასკვნითი პრეზენტაცია, დისკუსია და სლოგანის მოფიქრება (26/XII/2018)



პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო ხარვეზები:
▪ტექნოლოგიური პრობლემა (ელექტრონერგიის ან  ინტერნეტმომსახურების გათიშვა).
საჭიროები შემთხვევაში გამოვიყენებთ გენერატორს.
▪ მოწავლეთა მხრიდან გაცდენა ავადმყოფობის ან სხვა მიზეზით.
დავუკავშირდები ტელეფონით ან  სოციალური ქსელის მეშვეობით.
შეფასების მოკლე მონახაზი
პროექტის მსვლელობისას გამოვიყენებ განმავითარებელი შეფასების ინსტრუმენტს-დაკვირვებას და სახალისო ტესტირებას დახურული შეკითხვებით.  საჭიროების შემთხვევაში მოვახდენ ჩარევას, რათა სწორად წარიმართოს პროცესი. პროექტის დასასრულს  მოსწავლეები შეავსებენ შეფასების კითხვარს, სადაც ისინი შეაფასებენ პროექტის მნიშვნელობას.

სხვა საკითხები
წინარეცოდნა:
მოსწავლეებს შეუძლიათ თანამშრომლობა და იციან გუნდური მუშაობის პრინციპები, ფლობენ IST ტექნოლოგიებს.
დიფერენცირებულისწავლება: მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები: მივცემ ნებას იყოს ლიდერი, შემომთავაზოს იდეები.
სპეციალური საჭიროებები:მივცემ დამატებით დროს და მითითებებს, გავითვალისწინებ მის უნარებს ჯგუფებად დაყოფის დროს.
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
ლაზერული დისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ.ცხრილები
 ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
სხვა...
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ინტერნეტრესურსები:
https://www.youtube.com/watch?v=9md4d-Lp430&sns=fb&fbclid=IwAR1-PVPfK1yh9BzOGdxJIlGo8Fm6aYDiysYTS-DwYKG--rF_mrBRWDTjPWU




Комментариев нет:

Отправить комментарий