среда, 11 сентября 2019 г.

სასწავლო პროექტი- ,, სიტყვის სიგრძე"




   

        სასწავლო კვლევითი პროექტის

                      გეგმა                                   

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
შორენა გიორგაძე
რაიონი
სამტრედია
სკოლა
სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ კორმღლის საჯარო სკოლა
ქალაქი
სამტრედიის რაიონი, სოფ. კორმაღალი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
სიტყვის სიგრძე ქართულ ლიტერატურაში
თემის შინაარსი

1-პრობლემის განსაზღვრა და მისი ჩამოყალიბება.:
         2 - სიტყვის სიგრძე სხვადასხვა ეპოქის ქართულ მწერლობაში
      3  -ცხრილის მომზადება შევსება
       4-  ყველა მოსწავლის მიერ  მიღებული შედეგების შეჯამება
       5.   მიღებული შედეგების  სიხშირეების ზრდის მიხედვით დალაგება.
      6.....სვეტოვანი დიაგრამის აგება
      7.    მსჯელობა:
        ა) რა სიგრძის სიტყვებია ყველაზე გავრცელებული  ამა თუ იმ ეპოქაში?
       ბ) მიიღეთ თუ არა განსხვავებული შედეგები სხვადასხვა ლიტერატურის დამუშავებისას?
        გ) ვის შეძლება გამოადგეს თქვენს მიერ შეგროვებული ფაქტები?
        დ) რა დასკვნა შეიძლება გააკეთოთ? დაასაბუთეთ თქვენი  დასკვნები.


საგანი
მათემატიკა
დონე/კლასი 
მეორე საფეხური VII
განხორციელების დროის ჩარჩო
4კვირა
თემის საფუძვლები
ნაშიარსობრივისტანდარტებიდაინდიკატორები
მათ. VII.15.
მოსწავლესშეუძლიათვისობრივიდარაოდენობრივიმონაცემებისმოწესრიგებადაწარმოდგენადასმულიამოცანისამოსახსნელადხელსაყრელიფორმით
ინდიკატორები
·         ახდენსთვისობრივდარაოდენობრივმონაცემთადალაგებას/კლასიფიკაციას, წარმოადგენსმონაცემებსსიის/პიქტოგრამისსახით, მსჯელობსდალაგების/კლასიფიკაციისპრინციპზე;
·         ქმნისმოწესრიგებულმონაცემთაცხრილებსდაასაბუთებსშერჩეულიდიზაინისმიზანშეწონილობას;
·         აგებსსხვადასხვადიაგრამებსერთი-და-იგივეთვისობრივიანრაოდენობრივიმონაცემებისთვისდამსჯელობს, თუმონაცემთარამდენადმნიშვნელოვანასპექტებსწარმოაჩენსთითოეულიდარაუპირატესობაგააჩნიათითოეულს.
მათ. VII.16.
მოსწავლესშეუძლიათვისობრივდარაოდენობრივმონაცემთა ინტერპრეტაციადა ანალიზი ამოცანისკონტექსტისგათვალისწინებით
ინდიკატორები
·         სვამსკითხვებსმონაცემებისშესახებანახასიათებსმონაცემებს, რომლებიცწარმოდგენილიასიის, ცხრილის, პიქტოგრამისანდიაგრამისსახით, მსჯელობსარსებულკანონზომიერებებსადაგამორჩეულმონაცემებზე;
·         ირჩევსშესაფერისშემაჯამებელრიცხვითმახასიათებლებს, ასაბუთებსთავისარჩევანს, ითვლისდაიყენებსმათმონაცემთაჯგუფისდასახასიათებლად;
ადარებსმონაცემთარამდენიმეჯგუფსდაწარმოაჩენსთვისობრივდარაოდენობრივმსგავსებასადაგანსხვავებასმათშორის (შემაჯამებე
მათემატიკურიკომპეტენცია  არის ცოდნის, უნარისადადამოკიდებულებისერთობლიობა, რომელიცხელსუწყობსმათემატიკურიაზროვნებისგანვითარებას; ლოგიკურიდაარგუმენტირებული მსჯელობისგაღვივებას, მოვლენებისადაფაქტების ანალიზისსაფუძველზედასკვნებისგამოტანასდაგადაწყვეტილებებისმიღებას. ავითარებს მიზანმიმართულობას, ეხმარებამოსწავლესკრიტიკულიაზროვნების გამომუშავებასა დაინტელექტუალურგანვითარებაში, ინფორმაციისაღქმაში, პრობლემების  ანალიზისა და გადაჭრის გზების  ძიებაში.

სწავლის სწავლა არისცოდნის, უნარებისადადამოკიდებულებებისერთობლიობა, რომელიცგულისხმობსსაკუთარისასწავლოსაქმიანობისდაგეგმვასადაორგანიზებას. ამკომპეტენციითაღჭურვილიადამიანი იყენებსსწავლის, კვლევისადაინფორმაციისმოძიებისსხვადასხვასტრატეგიას, ასევესასწავლოპროცესზედაკვირვებისადაშეფასებისშედეგებს. იგიერთმთლიანობაშიმოაქცევსსხვადასხვასფეროშიმიღებულცოდნასდამიზანმიმართულადიყენებსმას, არკმაყოფილდებამიღწეულითდააქვსსაკუთარიშესაძლებლობებისადაინტერესებისუწყვეტიგანვითარებისუნარი, რაცგანაპირობებსმისპიროვნულდაპროფესიულზრდასდაუზრუნველყოფსახალიცოდნისდამოუკიდებლადშეძენას.
XXI საუკუნის უნარ-ჩვევები   

კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
     საღი მსჯელობა და აღქმა;
     რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
     სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
     მიზნობრივი კითხვების ფორმულირება და დასმა სხვადასხვა მოსაზრების გასაცნობად და უკეთესი გადაწყვეტილებების მისაღებად;
     ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
     იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
     სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
     საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
      პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.

მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
პროექტზე მუშაობით მოსწავლეები შეძლებენ გარე ტრანსფერის განხორციელებას, დაგეგმონ , განავითარონ და ორგანიზება გაუწიონ სწავლის ორგამიზებას. მიზანმიმართულად გამოიყენონ სხვადასხვა სფეროში მიღებული ცოდნა

მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რატომ ვსწავლობთ სტატისტისა და კომბინატორიკის ელემენტებს? გარდა მათემატიკისა, ფიზიკისა და  ინჟინერიისა სად შეიძლება მისი გამოყენება?
.
თემატური კითხვები
რა როლი აქვს სტატისტისა და კომბინატორიკის ელემენტებს ჰუმნიტარულ მეცნიერებათა კვლევაში?

შინაარსობრივი კითხვები
როგორ შეიძლება გამოვიყენოთ სტატისტისა და კომბინატორიკის ელემენტები მხატვრულ ლიტერატურაში?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო


პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ









..პროექტის გეგმა
..საინფორმაციო ბუკლეტის დამზადება
..შეფასების ფორმების შემუშავება
...თვითშეფასების კითხვარის შემუშავება


..კვლევის ჟურნალი
.დასრულების შემდეგ:
დაწერენ რეფლექსიას..რა შევიძინე პროექტით“

შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგებისა და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგების და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.

შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
... პროექტის შეფასესებისას გამოვიყენე შემდეგი ფორმები: ს ჩეკლიტი,  პრეზენტაციის შეფასების ჩეკლიტი, პროექტის შეფასების ჩეკლიტი,
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
.. საკითხის წინარე საბაზო ცოდნა,
ტექნოლოგიების საბაზო უნარ/ჩვევები(დიაგრამები და ცხრილები  იგება ელ.ფორმით)
...ინფორმაციის მოძიებისა და დამუშავების უნარი
ჯგუფური მუშაობის უნარი.
... სქემებზე მუშაობის უნარი
..
სასწავლო პროცედურები
მოსწავლეებთან ერთად ვიმსჯელებთ როგორ შეიძლება იქნას  გამოყენებული სტატისტისა და კომბინატორიკის ელემენტები მხატვრულ ლიტერატურაში?
ამისათვის მოსწავლეებს  მივცემ დავალებებს: კლასის მცირერიცხოვნების გამო(7მოსწავლე) ორ ჯგუფად
1.         მოიძიონ ინფორმაცია და გაანალიზონ
..   -  სიტყვის სიგრძე სხვადასხვა ეპოქის ქართულ მწერლობაში (ჯგუფის თითოეულ წევრს ექნება დასამუშავებელი ინდივიდუალურად მხ. ლიტერეტურა  სხვადასხვა ეპოქების).
      ცხრილის მომზადება შევსება  ( პირველი კვირაის მანძილზე)
..    2.   ყველა მოსწავლის მიერ  მიღებული შედეგების შეჯამება
       .   მიღებული შედეგების  სიხშირეების ზრდის მიხედვით დალაგება.
      .....სვეტოვანი დიაგრამის აგება ( მეორე კვირაის მანძილზე)
3.        მსჯელობა:
        ა) რა სიგრძის სიტყვებია ყველაზე გავრცელებული  ამა თუ იმ ეპოქაში?
       ბ) მიიღეთ თუ არა განსხვავებული შედეგები სხვადასხვა ლიტერატურის დამუშავებისას?.( მესამე კვირაის მანძილზე)

        გ) ვის შეძლება გამოადგეს თქვენს მიერ შეგროვებული ფაქტები?
        დ) რა დასკვნა შეიძლება გააკეთოთ? დაასაბუთეთ თქვენი  დასკვნები .( მეოთხე კვირაის მანძილზე)





დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
      სპეციალური საჭიროებების მოსწავლეებს მიეცემათ დამატებითი დრო სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები,  დავალებების კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები, სპეციალისტების დახმარება. ფერად ილუსტრაციებს.   შეფასების კომპონენტები იქნება მოდიფიცირებული სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავისი ცოდნა (ზეპირი გამოკითხვა, ილუსტრაციის შესრულება)
დავურიგებ პრეზენტაციის შაბლონს
ნებას მივცემ აირჩიოს საბოლოო პროექტზე მუშაობის მეთოდი და საშუალებები საკუთარი შესაძლებლობების შესაბამისად.

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)


არა


მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
       მაღალი აკადემიური უნარების მქონე მოსწავლეებს  დავავალებ  იმუშაონ შედარებით რთულ ამოცანებზე. იმუშავებენ თემების კვლევით ნაწილთან დაკავშირებულ საკითხებზე.დავავალებ პროექტის მონიტორინგს.
ყერადღებას მივაქცევ, რომ ნიჭიერმა მოსწავლეებმა შეძლონ საკუთარი შესაძლებლობების სრულად გამოყენება.
ვუზრუნველვყოფ შედარებით რთული დავალბების შესრულების შესაძლებლობებს.
წავახალისებ, რათა მათ არა ზედაპირულად, არამედ სიღრმისეულად შეისწავლონ საკითხი და რათული პრობლემების კრეატიულ გადაწყვეტილებას მიაგნონ.

სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთპროექტისათვისსაჭიროტექნოლოგიურიუზრუნველყოფა)

ფოტოკამერა
კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
*       ვიდეოკამერა

ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
*      ულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
შეგიძლიათ იხილოთ  ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
ინვენტარი/მასალები
მარკერები
კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
ინტერნეტკავშირი 
წებოვანი ლენტები.
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
A4 ტიპის ფორმატი
ინტერნეტრესურსები
იხილეთ საავტორო უფლებების ჩანართში
ქართული მწერლობის I და  XI ტომი
http://eon.ge/book/სამანიშვილის-დედინაცვალ/
სხვა რესურსები










                            

Комментариев нет:

Отправить комментарий