среда, 11 сентября 2019 г.

სამოდელო გაკვეთილის გეგმა - ,,ალბათობა და გენეტიკა"

სამოდელო გაკვეთილი მათემატიკაში
N  1
მასწავლებლის სახელი , გვარი  :  შორენა გიორგაძე პ/ნ  37001008031

საგანი :მათემატიკა/ბიოლოგია
სწავლებლის საფეხური/კლასი:  საშუალო/XI
მოსწავლეთა რაოდენობა1: 5
გაკვეთილის თემა:  ალბათობა და გენეტიკა
გაკვეთილისტიპი: ინოვაციური გაკვეთილი (საქმიანი თამაში)

გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლეებმა შეძლოს სასწავლო საგნების ურთიერთკავშირის დანახვა,  ცხოვრებისეული სიტუაციების განხილვა, რომლებიც მოითხოვს სასკოლო საგნების ცოდნის გამოყენებას,  მეცნიერული და კომპეტენტური ცოდნის გამოვლენას. მოსწავლეებს განუვითარდეთ შექმნილი სიტუაციის ანალიზის უნარი,  დასახული ამოცანის ამოხსნის სწორი გზის არჩევის უნარი, კორესპონდენციის  შექმნის და ტექნოლოგიურად გამართვის და ოპერატიულად გადაგზავნის უნარი.  გუნდში მუშაობის უნარების აღზრდა და პასუხისმგებლობის აღება  საერთო სამუშაოს შედეგებზე.


გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან :
                                                         


გთხოვთ, მოკლედ დაასაბუთოთ, რამდენად არის გათვალისწინებული წარმოდგენილ გეგმაში კონკრეტული კლასის საგნობრივი პროგრამისმოთხოვნები (მაგ., გაკვეთილის მიზნის შესაბამისობა მისაღწევ შედეგებთან, საგნის სპეციფიკის გათვალისწინებით, სასწავლო მიზნის,თემის/თემების შესაბამისობა სასწავლო წლის მოცემულ პერიოდთან და ა.შ)

მათ.XI.14
მოსწავლესშეუძლიაშემთხვევითობისალბათურიმოდელებისსაშუალებითაღწერა. ინდიკატორები
• ითვლისრთულხდომილობათაალბათობებსკომბინატორულიანალიზისგამოყენებით; XI .4კლასი
მოსწავლესშეუძლია მონაცე მთა
 ანალიზი და შეფასება
 ინდიკატორები
• აფასებს, იძლევათუარაგამოტანილიდასკვნებიმორიგივარაუდისგამოთქმისსაშუალებას; ბიოლ.XI.6.
• აღწერსზოგიერთიგენეტიკურიდაავადებისმემკვიდრეოის ხასიათს. აგროვებს დაწარმოადგენსმასალასმათიპროფილაქტიკისანმკურნალობისპერსპექტივისშესახებ;
• გენეტიკურიამოცანებისგადაჭრისასიყენებსმონაცემთაანალიზს, სტატისტიკისადაალბათობისთეორიისელემენტებს; ციფრული წიგნიერება
4.2. მუშაობს კოლაბორაციულად,  უზიარებს/ცვლის ინფორმაციას

იყენებს შესაბამის ისტ ინსტრუმენტს, აუდიტორიისთვი სინფორმაციის უსაფრთხოდ გასაზიარებლად /გასაცვლელად:
მაგალითები: • იყენებსელექტრონულფოსტასდაონლაინსადისკუსიოკედელსელექტრონულიშეტყობინებებისწასაკითხადდაგამოსაქვეყნებლად
• ავრცელებსსაკუთარციფრულმასალას, სხვებისმიერგანხილვისადაუკუკავშირისმიღებისმიზნით, იყენებსუკუგებისშედეგსპროდუქტისგასაუმჯობესებლად •            ავრცელებსსაკუთარციფრულმასალას, სხვებისმიერგანხილვისადაუკუკავშირისმიღებისმიზნით, იყენებსუკუგებისშედეგსპროდუქტისგასაუმჯობესებლად




N აქტივობის მიზანი და აღწერა გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები (დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილება სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
დრო (წთ)
1 საორგანიზაციოსაკითხებისმოგვარება, . მორიგე შეავსებს ტექსტში გამოტოვებულადგილებს.

რამდენი მოსწავლე ესწრება გაკვეთილს
შეკითხვების დასმა საერთო საკლასო
ფლიფჩარტზე წინასწარ გამზადებული „დღის მესიჯი“ , საორგანიზაციო საკითხების მოსაგვარებლად. რათა მოსწავლეთა დელეგირებით მოხდეს საორგანიზაციო საკითხების
2
2 გაკვეთილის მიზნისა და შეფასების პრინციპების გაცნობა მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის მიზანს, თემას კიმოსწავლეებს უტოვებს ამოსაცნობად; ესაუბრება ასევე თუ რა მეთოდებსა და რესურსებს გამოიყენებს მიზნის მისაღწევად; რა შედეგს ელის გაკვეთილის ბოლოს; აცნობს აქტივობებს, მოსწავლის შეფასების რუბრიკასა და შეფასების ფორმებს. მასწავლებელი ისმენს მოსწავლეთა მოსაზრებებს და უსვამს ხაზს, რომ უნდა ვიყოთ ძალიან ყურადღებით, მოვუსმინოთ ერთმანეთს. მოსწავლეები გაიხსენებენ ქცევის წესებს.
ვერბალური საერთო საკლასო


სლაიდით ეკრანზე მასწავლებელი დააანონსებს აქტივობებს, რათა მოსწავლეებს ჰქონდეთ მზაობა  ადვილად გადაერთონ ერთი აქტივობიდან მეორეზე.
2
3 ნასწავლიმასალისა და საშინაო დავალების  ანალიზი -ქვიზი

ტესტი საერთო საკლასო

ინდივიდუალუ რი
დანართი 1 Edmodos საგანმანათლებლო სოც. ქსელით

(ზეპირი პასუხი გამოსაძახებელი ჩხირების გამოენებით)
5
4 ვიდეო მასალის ნახვა (ვიდეოკოლაჟი) დნმ კოდი
ვიზუალურვერბალური ისტ-ის გამოყენება
საერთო საკლასო

https://shorenagiorgadze.blogspot.com/b/postpreview?token=
3
5 ჯგუფური სამუშაო  ჯგუფური ჯგუფის დავალებები დანართი 2 29
9 მოსწავლეთა ჩართულობით გაკვეთილის შეჯამება / შეფასება (თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება) მოსწავლეთა მეტაკოგნიტური უნარების განვითარება. მოსწავლეები აფასებენ გაკვეთილს და ჩატარებულ სამუშაოს. მასწავლებელი სვამს შეკითხვებს: „საინტერესო იყო თუ არა  სიტუაციური ამოცანები და მასზე მუშაობა? რატომ?“; „რომელი აქტივობა მოგეწონათ ყველაზე მეტად და რატომ?“ რაში და როგორ გამოიყენებენ დღეს მიღებულცოდნას ? მასწავლებელი შეაფასებს მოსწავლეებს, აძლევს მათ განმავითარებელ შეფასებას კრიტერიუმებზე დაყრდნობით. შემდეგ მოსწავლეები შეაფასებენ ერთმანეთს.
შეჯამება და ძირითადი აზრის გამოკვეთა
საერთო საკლასო
შეფასების რუბრიკა; დანართი; 3: 4: 5; 6
4
ბოლოს, მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს, შეეცადონ, შეაფასონსაკუთარი თავი.სამ მოსწავლეს აძლევს თვითშეფასების ინდივიდუალურ ბარათებს კლასში დასარიგებლად. მანამდე კი უცხადებს საშინაო დავალებას

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები :
მოსწავლეები  შეძლებენ 
სასწავლო საგნებს შორის კავშირის დანახვას, ცხოვრებისეულ სიტუაციებში სასწავლო საგნებით დაგროვილი ცოდნის მიზნობრივ  გამოყენებას, შექმნილი  ცხოვრებისეული  სიტუაციის გადაყვანას მათემატიკის ენაზე, შეაფასებას ,  სიტუაციური ამოცანების ამოხსნას  რთული ხდომილებათა ალბათობის და კომბინატორული ანალიზის გამოყენებით, შედეგების შეჯამებასა და არგუმენტირებული დასკვნის გაკეთებას , ისტ ტექნოლოგიების ფლობას, მათ შორის საცნობარო მასალათა მოძიება, ინფორმაციის დამუშავებას და გადაგზავნას.
დანართი 1.
1. როგორი სახე აქვს სრული ალბათობის ფორმულას? 2. რას ეწოდება პირობითი ალბათობა და როგორ გამოითვლება იგი? 3. გაიხსენეთ და ჩაწერეთ ბაიერის ფორმულა. 4. გაიხსენეთ და ჩაწერეთ ბერნულის ფორმულა. 5. რას შეისწავლის გენეტიკა? 6. რას ნიშნავს გენოტიპი და ფენოტიპი? 7. რა სახის მემკვიდრული დაავადებები არსებობს?





 დანართი 4


შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები/ ქულები
დაბალი 1-4
საშუალო 5–6
საშუალოზე მაღალი 7–8
მაღალი 9–10
ჯგუფის მიერ ინ სტრუქციის გააზ რება/გაანალიზე ბა  და სამუშაოს დაგეგმვა/გამოყე ნება
ჯგუფმა ინსტრუქცია ვერ გაიაზრა, სამუშაო ვერ დაგეგმა,ამიტომაც მისი საქმიან ობა სტიქიური იყო
ჯგუფმა ინსტრუქცია ნაწილობრივ გაიაზრა, სამუშაო დაგეგმა, თუმცა გეგმიდან გადაუხვია
ჯგუფმა სამუშაო ინსტრუქცია გაიაზრა, სამუშაო დაგეგმა, მაგ რამ დროდადრო უხდებოდა გ ეგმიდან გადახვევა
ჯგუფმა სამუშაო ინსტრუქცია კარგად გა აცნობიერა,სამუშაო კარგად დაგეგმა და შეასრულა გეგმით გათვალისწინებულიყ ველა პუნქტი
გაკვეთილზე მუშაობაში ჩართულობა
არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში, ზოგჯერ შეუძლია ჩაერთოს, მაგრამ პასუხები არა არგუმენტირებულია.
საშუალოდ  არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში, პასუხობს კითხვებს და ასაბუთებს ზოგიერთ მათგანს
ჩართულია თითქმის ყველა აქტივობაში, თუმცა ვერ ახერხებს  აქტივობებზე სრულყოფილად მორგებას
მაქსიმალურადაა ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში,, პასუხობს შეკითხვებს და მოჰყავს სათანადო არგუმენტები
ინფორმაციის გაანალიზება და გამოიყენა
ვერ ახერხებს ინფორმაციის მოძიებას, გაანალიზებასა და გამოყენებას., 
 უმეტეს წილად დახმარებით ახერხებს ინფორმაციის მოძიებას, გაანალიზებასა და გამოყენებას.
უმეტეს წილად დამოუკიდებლად შეულია ინფორმაციის მოძიებას, გაანალიზებასა და გამოყენებას.
დამოუკიდებლად შეულია ინფორმაციის მოძიებას, გაანალიზებასა და გამოყენებას.
ჯგუფის მიერ შესრულებული სამუშოს  პრეზენტაცია
ჯგუფის წევრებიარ აქტიურობდ ნენ,ჯგუფის  წევრებს შორის არ შეინიშნებოდა თანამშრომლობი თი გარემო, ლოგიკური კავშირი იყო დარღვეული
ჯგუფის წევრების ნაწილია ქტიურობდა,ჯგუფის  წევრე ბს შორის ნაწილობრივ შინი შნებოდა თანამშრომლობით ი გარემო, ლოგიკური კავშირი იყო ნაწილობრივ თანმიმდევრული
ჯგუფის წევრები აქტიურობდ ნენ,ჯგუფის  წევრებს შორის შე ინიშნებოდა თანამშრომლობი თი გარემო, თუმცა ლოგიკური კავშირი არ იყო თანმიმდევრული
ჯგუფის წევრები აქტიურობდნენ,ჯგუფი ს  წევრებს შორის იყო თანამშრომლობი თიგარემო, ლოგიკური კავშირი იყო თანმიმდევრული
შეფასება : 

(მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები და/ან რუბრიკები თან უნდა ერთვოდეს გეგმას)
•         ინფორმაციის მოძიების, გაანალიზების და გამოყენების უნარი •         შემოქმედებითი უნარი •         კავშირების დადგენის უნარი •         თანამშრომლობა •         ჯგუფური მუშაობა •         აქტიურობა, ჩართულობა •         საკუთარი მოსაზრების გამოთქმა •         არგუმენტირება დანართი 4

დანართი 3
შეფასების სქემა
კრიტერიუმე ბი










სიტუაციუ რი ამოცანის პირობის გადაყვანა მათემატიკ ის ენაზე 
მოცემულობ ის შედგენა
ამოცანის ამოხსნისად მი კრიატიულ ი მიდგომა
გამოიყენებს საჭირო გაანგარიშებე ბს, სწორი პასუხის მიღება
ეძებს ინფორმაციას სხვადასხვა ციფრული რესურსიდან, ღებულობს და ახარისხებსინფორმაც იას
შეუძლია  მონაცე მთ ა  ანალიზი  და შეფასე ბა

:იყენებს ელექტრონულ ფოსტას და ონლაინ სადისკუსიო კედელს ელექტრონული შეტყობინებების წასაკითხად დაგამოსაქვეყნებლ ად •  • ავრცელებს საკუთარ ციფრულ მასალას, სხვების მიერ განხილვისა და უკუკავშირი ს მიღებისმიზ ნით, იყენებს
ქულათა მაქსიმალუ რი  რაოდენობა

















მოსწავლის სახელი გვარი
0-2 0-1 0-1 0-1 0-1 0-2 0-1 0-1 10
         
         
         
         
         




დანართი # 5
თვითშეფასების რუბრიკა
რავ იყო გაკვეთილზე შენთვის ყველაზე საინტერესო?
 რა ისწავლე ამ გაკვეთილზე?  რა გააკეთე  ამ  გაკვეთილზე?  ვისთან ერთად იმუშავე?  რა გააკეთე კარგად,რა იყო შენი წარმატების მიზეზი?


დანართი # 6
ურთიერთშეფასების რუბრიკა
ვინ დაეხმარა თქვენს ჯგუფს უფრო მეტად  ვისი არგუმენტი მოგეწონათ რო მეტად? 




დანართი 2
გაკვეთილზე მუშაობს ორი ჯგუფი.
პირველი ჯგუფი - ,, ექსპერტ-მათემატიკოსები“ და მეორე გგუფი - ,, გენეტიკოსები“ 
(შენიშვნა, რადგან კლასში 5 მოსწავლეა, გაყოფა 3:2 მოხდება, ანუ ერთ ჯგუფს პრაქტიკულად წყვილში მოუხდება მუშაობა)
ორივე ჯგუფს ეძლევათ ერთი და იგივე დავალება, გენეტიკოსები გადაწყვიტავენ ამოცანას ბიოლოგიის კუთხით, ხოლო ექსპერტ მათემატიკოსები - მათემატიკის, ალბათობის კუთხით. ამოცანები მიეწოდება ონლაინ  edmodos გამოყენებით და მათაც პასუხი უნდა დააბრუნონ ელექტრონული სახით  პრეზენტაციის შემდეგ მათ უნდა შეძლონ დოკუმენტის მომზადება და გადაგზავნა ადრესატზე.
სიტუაციური ამოცანა  N 1
ოჯახური წყვილი ითხოვს დაეხმარონ შვილის სისხლის ჯგუფის ამოცნობაში
,, ჩვენ ვართ მონიკა და ედუარდ სმიტები , ველოდებით პირველ შვილს , მე , მონიკას , მაქვს  II  ჯგუფის სისხლი , ჩემს ქმარს III. ჩვენთვის ცნობილია , რომ  სისხლის   IV ჯგუფი , ყველაზე იშვიათია დედამიწაზე . გვინდოდა გვინდოდა გვეკითხა , როგორია ალბათობა იმისა , რომ შვილს ჰქონ დეს IV ჯგუფის  სისხლი ?“
სიტუაციური ამოცანა 2
პროფესორი  ითხოვს დახმარებას
ოჯახურ წყვილს , სადაც  მამას  III ჯგუფის სისხლი , აქვს , ხოლო დედას  IV ჯგუფის სისხლი , გაუჩნდათ ბავშვი  IV ჯგუფის სისხლით , დამეხმარეთ განვსაზღვრო იმის ალბათობა , რომ  მამა - ჰომოზიგოტაა და დედა - ჰეტეროზიგოტა ,
სიტუაციური ამოცანა 3
ოჯახური წყვილი ითხოვს დაეხმარონ ინფორმაციის დადგენაში
,, მე და ჩემი ქმარი აბსოლუტურად ჯანმრთელები ვართ ჩვენი პირველი ვაჟიც ჯანმთელია . თუმცა დედის მხრივ ყველა ჩემი ნათესავები იყვნენ ყრუ , მამით კი ჯანმრთელი , ანალოგიუ რი სიტუაციაა ჩემი ქმრის ოჯახშიც . ჩვენ ვგეგმავთ გვყავდეს კიდევ 3 შვილი . მჭირდება ვიცოდე რამდენი ავშვი იქნება თანდაყოლილი ყრუ ჩვენს შემთხვევაში ? “

ხელმოწერა :
თარიღი :  02.04.2019 წ

Комментариев нет:

Отправить комментарий